utan rutin

Jag är så trööött på dagarna. Det är som ett töcken över allt (har hört att man kan säga "töcken", och fastän ordet inte existerar så är det just ett "töcken" och inget annat som ligger över mitt allt). Lite som lock för öronen som man inte märker förrän det försvinner i ena örat och man irriterar sig extremt på det som är kvar. Det hände också idag.

Idag svimmade en kvinna på en av konferenserna i min avdelning. Jag märkte inget förrän de öppnade dörren till rummet och jag fick panik för att jag inte hade kokat kaffe åt de koffeinkrävande konferensgästerna. Men när jag väl såg det blev jag helt kallsvettig. Det var sjukt obehagligt faktiskt och man kände sig så jävla hjälplös. I 5 min låg hon avsvimmad, med puls och andning men okontaktbar. Usch. Nu gjorde alla kompisarna allt men jag kände mig ansvarig på något sätt. Ambulanspersonal kom men hon behövde inte åka med.
Efter det var jag helt ur funktion, fick ingenting gjort. Gjorde en kopp kaffe, råkade blanda ner rengöringsmedel i den. Drack den inte.

Filmkvällen ställdes in till min besvikelse, jag hade sett fram emot en lugn kväll med HB och grabbarna. Bara vara och titta film, diskutera skitsaker och äta ostbågar. Men så blev det inte, humöret räckte inte.

Jag åkte hem. Gömde mig för farmor på bussen (förlåt), fick ångest för att jag gömde mig för farmor på bussen och gömde mig ännu mer, somnade, vaknade gick av bussen och gick hem. Åt pizza istället för planerad soppa (morgondagens lunch ist), bytte om och gick till Matilda. Vi tog en promenad med Wilma. Gick långt, ca 5000 steg, fyllde därmes dagens stegkvot. Gick vilse i Kyrkbyn, hittade hem igen.

Sen kom HB hem till mig med hårddisken Hubert som enda sällskap. Vi hade en fantastisk tid ihop. Med bilder och filmer från the Epic Party with big E satt vi och drömde oss bort.

Sen vägde och mätte pappa mig. Konstaterade att jag är lite för småfet och väger mer än min mamma samt att min fem år yngre lillasyster är 3 mm längre än jag. Trevligt.



Helgen är förflyttad och oplanerad. Jag jobbar på lördag (PÅ EN LÖRDAG?!) och är ledig på måndag istället. Jag ska köpa en dator, that's för sure. På söndag. Tar med mig mamma. Annars vill jag gärna fylla den med äventyr. Helgen alltså.

Gå hem nu kanske?

 

PS: Glömde säga att detta "töcken" även är skimrande. Tack vare mobilbloggen. Hehegeh lol.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0