marvellous monday

Måndag. Första riktiga måndagen detta år. Sitter på jobbet. Ute lyser solen. Tittar man bara på himlen kan man drömma sig bort till sommaren, så fin och blå är den! Sen tror man att man kan springa iväg och köpa lunch utan att sätta på sig jackan. Då förfryser man innan man ens hunnit över vägen.. Det är typ minus 20. Man kan inte ens kasta snöboll.

Jag fick en idé igår. Mitt i söndagsångesten kom jag på det. Min hjärnaktivitet är faktiskt sällan så hard working som på en söndag. Nu ser inte jag det som särskilt positivt, dels för att det faktiskt inte är särskilt mycket hjärnaktivitet (tänk då hur det är en vanlig dag) samt att tankarna bara är krångliga, mörka och ganska depressiva.

Att just denna söndag kändes så miserabel har fler förklaringar:

- Jag rörde mig inte utanför huset på heeela dagen. Min mobil visade att jag hade tagit sammanlagt 55 steg under hela dagen. De togs när jag gick från Saras bil till mitt hus, kvällen innan då klockan passerat 00.00.

- Analledningen (hahaha) var att jag hade gett mig själv i uppdrag att rensa garderoben. Var nog femte gången jag verkligen sa åt mig själv att göra det. Varje gång jag försökt börja har jag fått så mycket ångest så jag inte kunnat göra det.

- Men jag gjorde det! Jag klarade det! Visst det tog hela dagen (och kvällen) men jag gjorde det! Fyra stora papperspåsar blev undanröjda.

-Fylldes med kläder som inte längre fick stanna med motiveringar som: "ful som fan, men kan passa till någon kommande studentskiva kanske!" (-du kommer ändå aldrig hitta det när du väl behöver, om du ens kommer ihåg att du har det), "klipper man här, syr in där, lägger till ett band där, veckar där och syr till en arm där kan det bli ett riktigt festligt plagg!" (-idiot du kan inte sy, inte ens symaskinen kan sy), "jag har så mycket minnen till den här tröjan! när jag sätter på mig den känns det som om jag var i bournemouth/magaluf/bulgarien/höglekardalen/visby/roskilde/amsterdam" (-ja för att den luktar spya, alkohol och efterfest blandat med saltvatten/snö och för att du har snott den för att få poäng, idiot du vill inte minnas), "mina gympadräkter kanske blir trendiga" (-under 18 år har färgade leggings hunnit komma och gå typ 3 ggr, gympadräkter däremot hör hemma i fristående, vilket du inte behärskar längre, inse), "jag kanske hittar varenda strumpa så att påsen med ensamma strumpor inte behöver vara en påse med ensamma strumpor längre utan välfungerande par" (-glhf)

Ja, plagg som förrut blivit skonade är numera borta. Att det finns en hel del som fångades upp av det garderobiära skyddsnätet är en annan sak. Om 8 år är de också borta!

-Jag och Karin tittade på Paradise Hotel XL (tv6.se = <3). Jag såg det på lördagen också. Jag såg det alltså två gånger. Plus att jag har sett alla avsnitten i veckan. Obsessed?

-Sen började vi kolla på danska Paradise hotel. Vars halva säsong jag har sett på tv redan. Det var otroligt dramatiskt! Men sen hamnade text och ljud i osynk varpå man blev illamående och irriterad. Danska låter lite som att man försöker säga något men kräks istället. Skånska är någon slags förmildring, typ att man har sura uppstötningar och lite halsbränna.

-Jag bytte lakan och dammsög. Stängde ner min kennel. Dammråtte-kennel. Nödslakt. Typ.

-Jag fick ont i foten. Den o-opererade foten. Började fundera när jag skulle ta itu med den, kom fram till att det aldrig passade. Men jag strök kvällspromenaden (som skulle få min stegkvot att se lite bättre ut).

-Jag MSN:ade med trevlig människor! Det enda positiva under dagen.

-Jag hade en diskussion med my beloved father ang överviktiga människors karaktär. Han ansåg att den var dålig. Jag tyckte att han inte borde yttra sig på så sätt när vi sitter och äter middag med mina yngre lättpåverkade syskon (han sa det på fel sätt) men att han fick tycka vad han ville. Han förklarade noga varför han tyckte att feta har dålig karaktär, jag kontrade med att snåla människor förmodligen betraktas med sämre karaktär. Och att det finns en anledning till att man blir fet (t ex att ens far köper för lite kyckling till familjens söndagsmiddag varpå man måste äta mer pommes frites för att bli mätt..). Vi skrek inte åt varandra men vi blev ganska snart lämnade ensamma vid bordet för att diskutera.



Vart ville jag egentligen komma med detta inlägg? Att det har tagit 2,5 timme att skriva pga mitt jobb (helt förklarligt) är en anledning till att jag har tappat tråden. Nu är jag hungrig också, det är lunchdags.

Juste! Jag ska försöka bli en seriös bloggare. Halv-hemlig sådan, här ska inget announceas (ååh jag älskar det ordet). Säg två inlägg om dagen och lite mer bilder. Allt för min enda aktiva läsare: Denise! Love love love.

Om det inte vore TP@Bp ikv skulle jag ladda upp finfina bilder fr helgen. Samt nyår kanske. Det får bli imörgön!

Pusszsch


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0