lördagsjobba

Att ta sig upp var helt overkligt. Alarmet ringde, jag vaknade till och stängde av det. Började tänka (som alltid) "Åååh nej, klockan är 06:00 och jag ska upp och jobba, jag dööör hellre". Sen kommer den underbara insikten (som alltid på lördagar): "Neeej juste det är lördag idag! Sova till 14:00! Jaaa". Man blundar och ler nöjt. MEN, sen kommer man på det. Att man ska jobba ändå. För S.L.A.N vill ha konferens. Då är det dubbeljobbigt att leva.

Man vaknade till rejält av att springa till tåget i minusgrader.

Allt höll på att gå åt helvete redan vid entrén. Man skulle ha en kod till sin "nuddis". Ingen aaaning först och jag höll på att bryta ihop. Ingen i hela huset, ingen att ringa. 23 personer att konferera. Efter att ha testat några olika gick dörren mirakulöst upp. Mirakulöst. 

Efter det flöt allt på bra! Jag har fortfarande inte vaknat och kommer säkert lyckas göra något dumt och opassande. Exempelvis springa in till förbundschefen och snigla på hans kontorsstol. Lyckat.

Jag fick en liten påse praliner av S.L.A.N (Sveriges Landsråd för Alkohol - och Narkotikafrågor). Trodde han skulle lämna över dem med kloka ord och uppmaningar till ett vitt liv, men icke! Han log vänligt och önskade mig en trevlig helg. Så glad man blir. Men pralin-påsen ska upp på fin-hyllan hemma. Två bullar har redan förtärts och i mitt nya gröna liv fyllt av grönsaker, gröngölingar på gym, golonka och sourz-apple finns inte dem plats.

Morgonen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Hann inte med något vettigt. Varken privat eller jobb.. Satt inne och facebook och letade efter gamla bilder som ligger på facebook som inte borde ligga på facebook med anledning av "överdriven nakenhet eller sexuellt upprörande". Hittade en del. Skrattade för mig själv och ångrade inget.

Nu ska jag, hör och häpna, till WorldClass och gymma. Jag är så rädd. Kommer kissa på mig på löpbandet.




Och spy ner någon.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0