ett barn har dött

En kille i 14-års åldern. Går över järnvägsspåret, bara några hundra meter från mitt hus. Där man så många gånger gått över och precis efter man korsat rälsen kommit på att man borde ha kollat om det kom något tåg, efter som det inte finns några bommar. Men sen glömt det nästa gång, klarat sig ändå. Han klarade sig inte. Linus.


Sjukt hur man tycker att man är bästa kompis med den avlidna. Alla blir det plötsligt. Det är inte det som jag bryr mig om. Min syster Linnea gick i samma klass. När jag fick reda på det började jag gråta.
En mörk måndag på vissa sätt. Men på andra, väldigt ljus.
Klockan är 16:00. Jag är ledig idag! Har inte gjort något vettigt (som vanligt). Ska röra mig in mot stan och gymmet om en halvtimme, det blir najs! Sen är det TP på BP som gäller. Vad annars en måndag?

Kommentarer
Postat av: d

vilken övergång??? den vid byleskolan eller?

2010-01-19 @ 05:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0