godmorgon söndags-måndag

Klockan ringde vid 06:45, som jag så snällt ställt den att göra. Den ångesten var konstig och väldigt påfrestande för min psykiska allmänhälsa. Because:

- Jag hade sovit 2,5 timmar. Visserligen två och en halv timmar av djup, skön sömn. But still, ca 7 timmar för lite.
 
- Det är söndag..

- ..fast min arbetsvecka börjar ändå, alltså blir det som min måndag..

- ..bara det att imorgon kommer en till måndag.

- Snöstorm ute, minus 12 grader. Strumpbyxpor: 30 den. Högklackat och tunn kort klänning. Plus vårjacka och två halsdukar. Min egen dumhet, men det är sånt som ger mest ångest.

- Bakis. Trots mina försök till undvik av alkohol igår gjorde gratis-drinken mig smygfull framåt småtimmarna. Tack Gizmo.

Livet är ändå ganska härligt. Jag tackar Emilia för en härlig helg med random röj och awesome adventures. Vad ska man säga?

Rödvin. Parma-pizza och kladdkaka. Sogni och halvnaket med konstiga vita masker. Wookhouse och alla är mindre. Spybar och tequila, danskar, tango sen salsa, handdockor, soffor araber med sovvänliga armar, brunch-pappor, kvinnor med hattar och markerade ögonbryn, inställda efterfester. McDonalds och Paradise, Fredrik och erkännandet av Fredriks fanclub. Efterfest hos Slas, toast och sova. taxi taxi taxi taxi taxi taxi.

Frukost. Barnträning med gammalt smink och lånade kläder. Duktiga flickor. Pannkakor med sylt, salt och glass. Requiem for a dream. Hem och duscha. Telefonera mera. Jobbet och vin. Sheraton och Moët. Baren och Gizmos. Investerare och finansmän, att passa in. Visitkort och business. Goodie-bags. taxi taxi taxi. En kasig Jonni och en svensk dokumentär. Sova och sova lite mer.

Sen är vi tillbaka där vi började.




Idag står på schemat:

- gör "Dagens Möten"-mall
- möblera 07. Våga, ta bort borden!
- märk upp teknik, hahahahahahhaahahahahahahahahahahahahahahahahaha!
- faktureringsunderlag


Sen:

- gymma (<3)
- filmkväll (I hope)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0