måndag

En ny vecka! Allt rullar på. Börjar få in lite rutiner. På gott och ont. Snart blir väl allt tråkigt..

Just nu känns allt så bra. Trygghet! Jag diskuterade det med Hallberg igår. Vi kom fram till att risken att vi blir för trygga i det livet vi precis börjat leva nu är ganska överhängande. Vi beslutade oss därför för att se till att vi inte gjorde det. Utan någon gång framöver (senast nästa höst) tog något sorts steg vidare i livet. Tänkvärt!

Solen lyser. Jag vaknade och var oförskämt pigg (klockan var ändå 06:00 och jag kunde hålla ögonen öppna). Åt macka med ost som luktade röv till frukost. Missade precis bussen. Tunnelbanan jag satt på tog år och dagar då det var ngt dörrfel. Stationen innan jag skulle gick det inte att fortsätta längre så alla var tvungna att gå av. Jag kom en kvart för sent och här på Sensus Möte stod Magaly i ett inferno av kaffeblask, nervösa konferensgäster och nyanlända halvmackor.

Men inget kunde få mig på sämre humör. En glad dag idag. Tack vare en glad helg? Eller så är det den där farliga tryggheten. Äh, couldn't care less. Jag njuter av den innan den omvandlas till tristess.

Allt löste sig med de olika konferenserna. Jag fick en leverpastejmacka som blev över. Jag lyckades t o m fixa en telefonkonferens.

Igår fyllde Johanna Hallberg år. Världens bästa Hallberg. 19 hela år och vi är lika små som vi är stora. På fredag ska hon firas. Sen ska hon skjutas och hängas och dränkas. Och stenas och våldtas och ja vad fan mer man ska göra enligt sången. En sak som är säker att det inte finns någon morgondag. Då.

BtW

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0