god morgon måndag

Tiden är okristligt. Jag är okristlig. Sitter på jobbet. Och bloggar. Håller utkik över min ensamma konferensavdelning, så ingen står och spanar över mina okristliga aktiviteter. Själv spanar jag ut över kyrkan (kristligt!). Och ett grått, regnigt ändå ganska ljummet Stockholm.

Today is gonna be a good day. Bara en känsla. Inledde den goda dagen med en espresso-shot, en halv Dofilus och ett glas Proviva. Hoppas att en halvsmörgås blir över efter de första konferensgästernas frukost.. Suger dock att jag skulle kunna legat och sovit nu. Snaskat lite. Missade att första konferensen började vid 10.00 idag. Äh, orka sova längre än till 07.00. Sånt kan man ju bli pigg av!

Helgen blev gemytlig. Big 3p1c fa1l på lördagen. Men som trots allt vändes till en förträfflig kväll! Jag stortrivdes trots att drinken på Grodan byttes mot en öl på Harrys. Hur som helst var sällskapet fortfarande trevligare där!

Natten tillbringades på annan ort. Diskuterade livet med en vän. Lite sådär lagom full. Men nej, inget jag önskar göra om. Dagbokens svarta sidor lämnade spår.. Livet är för abstrakt. Såsom döden. Därför ska man inte tänka så mycket. Utan se till att göra det bästa av det man fått. Festligt!

Hahah, chefen kom nyss in. Vi är polare. Men hon hade hittat mig på facebook. "Legolas?". Hmm, damn. Kanske dags att byta tillbaka. Hon hade även sett filmerna från Q-base. Lite tveksam till det var hon också. Whatever, hon kan inte dra tillbaka mitt anställningsbevis så länge jag inte har lämnat in det.

Idag ska jag äta middag med älskade Sara. Snacka skit över en sallad. Sen ska jag prata med Denise! Övertala henne att komma hem. Min första impulsiva tanke efter helgens äventyr var att ringa Denise. Jag börjar förstå att hon har åkt. :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0