cookie

En natt med dålig sömn. Som upplagt för en helvetesdag. Men botad av en näsa i nacken.

En ganska stillsam dag här på Sensus. Hann t o m få lunch! Läste en tidning. Stod om hållbar utveckling! Tenable Development.

"En hållbar livsstil handlar inte bara om att uppskatta det som är bra producerat. Den handlar mer om att hitta sin egen smak som fungerar även över tid och genom trender."

Hmm. Funderar fortfarande på hur jag ska kunna koppla det till mig, mitt liv och min utveckling. Men det lät ganska bra!

Men som det ser ut nu är min utveckling rätt så hållbar. Livssplanen har utökats och är nu mer detaljerad i 3 månader framåt.

Utöver det handlar det om att krydda vardagen. Provsmaka kakor med chefen på jobbet. Varva Hardcore med Westlife i lurarna. Gå över gatan utan att trycka på knappen. Helst utan att gå på ränderna. Fortfarande försöka åka på SLs sommarlovskort. Då inte den största anledningen är att man vill hålla kvar sommaren. Man har bara inte råd med ett höstkort. Men imorgon är det den 25e. Jag får min första riktiga lön! Borde man nästan rama in och spara. Efter att jag har köpt ett busskort då. Och en ny mobil. Och ersatt mammas kamera. Klippt mig. Inhandlat jobbskor. Och shoppat lite. Gått ut och firat den första lönen.

Ja, jag lägger kronan som blir över tillsammans med mina mjölktänder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0