snö.

Idag trodde jag att jag skulle när jag gick till bussen. Inte dö, okej. Men jag mådde så fruktansvärt jävla värdelöst att det var löjligt. Jag hade sovit för lite (told ya) jag såg ut som ett rövva i nyllet, jag hade ont i kroppen för att det var så fucking jävla horkallt. Jag hade VINTERJACKA på mig. Mjukisar och Converse. Mössa. Okej om det hade varit vinter men det är FUCKING höst. Vintern har inte ens börjat. Jag längtar inte. Jo det gör jag nästan. För just nu känns det som att det inte kan bli värre. Och ju närmare vintern, desto närmare sommaren.

Inte ens de varma minnena värmer längre. De tynar bort och känns omöjliga. För mycket dröm.

När det började snöa utanför bussfönstret höll jag på att börja gråta. Men jag hade precis målat mascara så det kändes onödigt. Jag somnade lutad mot det kalla jävla fönstret istället.

Jobbet var under kontroll. Börjar få stenkoll. Börjar till och med irritera mig på gästerna. Det var en man där som såg ut som pedofil och krävde tre cappucino, tog fel macka och bara var allmänt opassande för mitt humör. Usch. Fick en ny vän. Eller ja, vän och vän vi har väl varit kollegor men aldrig riktigt "klickat". Hon satt inne hos mig idag, vi fixade med lite namnlappar. Skön tjej. Lite tillbaka och tråkig bara. Pregnant! Oh i feel so tiny. Minst av alla, jätteminst! Och på torsdag ska vi ha afterwork. Haha jag lär ju passa in. Men när Arbetsgivaralliansen ska ha fest, då ska jag banne mig ligga med Hans-Göran. En man med pondus. 

Jag tränade the sons of bitches idag. Fyfan vad de var dryga. Blev så arg att jag stod och garvade åt dem. De fattade ingenting. Blev tysta ett tag iaf. Vi hade hundra "NU STÄLLER VI OSS I RINGEN SNORUNGAR". Stackars Karl, Linus, Viktor, Marcus, Felix och Patrik. Mina fina pojkar. Efteråt kom en pappa fram och berömde för att jag hade gjort allt så bra. Jag orkade knappt le till svar. Men det värmde!

Mina dagar är fulla av äventyr. Och ironi.

Jag hatar att jag utan min vilja blir parentesad! Det suger mest av allt.

För övrigt ska jag såå till värmen och Denise i januari.


 

Okej jag längtar till januari.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0