lugnet före stormen

YES jag kan blogga på jobbet igen! Det är så god damn lugnt idag. Sööönt. Solen lyser utanför. Är förbannat lyckligt lottad som sitter så högt upp att jag inte ser marken. Jag kan fortfarande ignorera morgonen snöfall. Men minnena finns kvar, de obehagliga kalla. Hur jag vaknar, drar upp rullgardinen varpå mina trötta ögon möter synen av snöflingor som långsamt, retsamt dansar ner mot marken. UTAN ATT SMÄLTA! Då är det fan inte varmt ute.

Efter gårdagens traumatiska kyla tänkte jag om och rätt idag. Två lager strumpbyxa, en långämrad tröja, en klänning, en kofta och en stooor kofta. Vinterjacka, halsduk, vinterskorna, mössa och fingervantar. Åh vad jag njöt av att inte frysa på väg till tåget. Att jag sen väl på tåget blev överkokt är inte lika viktigt.

Var hos frisören. Tänkte släcka elden. Litade inte alls på henne, men gav henne en chans. Hon lyckades! Släcka elden iaf. Nu är det mer aska... Logiskt. Nu kan jag iaf visa mig utan mössa (om det inte vore för kylan då).

Det är fint här på avdelningen idag. Fina gardiner, fint ljus, fin avsaknad av människor. Jag trivs ypperligt! Ska nog sysselsätta mig. Gå runt och räkna magneter i varje rum. Tavlorna är redan tvättade. Orkar inte riktigt börja med faktureringsunderlagen. En annan dag. Trots allt lär det ju droppa in en cirkus 100 pers här snart. Invigning av huset och grejer. Efter räkningen av magneter blir det till att koka kaffe och skära morotskaka till fingrarna blöder.

Ikväll vill jag ut och lyssna på DJ Chuckie. Fan vad kul det vore. Ska styra upp det med negern. Kröka, det löser ju allt. Too clever!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0