shine on

En lysande morgon. Alarmet ringde som vanligt två timmar innan jag börjar jobba. Skillnaden var att idag gick jag upp utan att snooza i 45 minuter. Så mycket tid över. Inte för att jag hann äta en längra frukost, la mer tid på att göra iordning mig, duscha eller gosa med fiskarna. Nej istället hann jag sitta vid datorn och chatta med vännen långt-bort-i-världen.

Hon är så glad nu. Jag blir så glad av det. Trots att jag hoppades på att få hem henne snarast.. Det känns som att hon lyser det borta. På det sättet bara hon kan göra. Fortsätt med det hjärtat. Shine on.

Jobbet idag är lika lugnt som vädret inte är. Var ute och gjorde bankärenden (mm love tha woord, låter så inihelvetes viktigt! Direkt översättning: gå till Swedbank och göra ett kontantuttag från sparkontot då mitt uttagskort återigen tappades bort i fredagskväll). Hur som helst blåste det snormkt och jag frös. Trots att jag hetsgick (tänkte på min nya obsession: stegräknaren). Jag fick iaf mina pengar och kunde återvända till jobbet, lugnet efter stormen. Nu sitter Dum-Lasse kvar och har "viktiga möten" i ett litet rum. GÅ!

Jag läser lite bloggar. Michaela Forni är genialisk:

"God morgon! Det är krispigt i luften, känner ni? Klä er varmt, ut och njut. Snart är det lunch, köp en kanelbulle eller ditt favoritgodis på väg tillbaks till jobbet. Lyssna på glad musik och avsluta alla mejl med kram. Skicka ett gulligt sms till någon du älskar. Skriv något snällt på din blogg. Låt bli att ge en elak kommentar på en annan. Drick ditt kaffe med socker i även fast du tänker på din vikt. Skit i att tunnelbanan hem i rusningstid är det värsta du vet, le mot alla som möter din blick. Tänd alla värmeljus du har när du kommer hem. Titta på ditt favoritprogram. Skit i disken. Ge dina föräldrar en kram. Säg till dina barn att du älskar henne. Småprata med killen på Pressbyrån och bjud någon på jobbet på en godis."

Lysande

Ikväll är det TP-kväll. Trivial Pursuit (oerhört osäker på stavning) på Biljardpalatset. En två öl på det. Hoppas lagen blir jämnare denna gång. (High-five Gucci). Jag ser verkligenverkligen fram emot det!

Back to ce sparkling, shining monday!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0