mega hit monday

Först hade jag världens bästa helg som innehöll lite av varje och det bästa av allt.

Sen kom måndagen och den nya traditionen TP@Bp är fan det bästa som har hänt världen. Det slog mig igår när vi satt, lökiga efter jobbet, och drack öl ur de största glasen och spelade det jävla frågespelet halvhjärtat. Omgiven av vänner, ingen press på någonting. Målet med kvällen är inte att dynga och dra hem något sliskigt från krogen. Det finns inget mål! Runt halv elva var alla dyng och vi började den långa färden mot Linus lägenhet.

Jonni mötte oss med glädje. Efterfesten (som i vanliga fall skulle varit en förfest med tanke på tiden, men icke då det var måndag) spårade. Say no more. Jag somnade med mina fingrar i någons mun.

Ville inte riktigt vakna men gjorde det ändå. Hurtade upp och konstaterade att gårdagens mascara räckte gott och väl. Klädde mig så gott som för vårt höstkalla land. Det räckte så klart inte men i min takt överlevde jag promenaden ändå. Kom 10 min tidigt. Har inte gjort något vettigt än så länge, förutom att låsa upp dörren och sätta på mig jobbskjortan över mina andra kläder.

Dagens lögn stod Erik Johansson, Arbetgivaralliansen för: "Du ser välmående ut iaf!". Om man är blind.

Förhoppningsvis och förmodligen rullar dagen på i samma takt. Sen är det barnträning. Efter det ska jag ta igen all missad sömn.

BtW


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0