to do:

Jag ska också blir rik. Inpsiration: Ella Potter. Hon har en blogg och med det har jag en blogg till att läsa. Hon fick låta det så mysigt att bli rik. Jag har aldrig tvivlat iofs. Men nu är jag säker. Mission: Finn på någe sätt att bli rik på. Sådär snuskigt lite motbjudande "jag-behöver-inte-ens-spruta-champagne-för-att-visa-hur-rik-jag-är" hemligt rik. Smart rik.

Hellegul det där lät som en exakt beskrivning av min egen far. Majoren.

Okej. Inte snål-rik. Snarare smyg-snuskigt-rik. Precis så!

Men ett litet mer kortsiktigt uppdrag är att lära mig behärska mig när det gäller min sociala förmåga som lätt kan gå överstyr. Kan låta som ett konstigt mission men detta har visat sig vara ett problem av rang och något som absolut behöver hållas under kontroll. Träning. Psykisk träning därefter praktisk. Tegel kan bli ett bra ställe! Men den psykiska träningen är viktigast. Jag måste verkligen disciplinera mig. Platsen för slutprovet får bli på något lämpat ställe, typ Skavsta. Lagom men ändå lurigt.

Bra. Två missions som i teorin har olika svårighetsgrad men som i praktiken faktiskt landar på en jämn nivå. Med tanke på min s k disciplin.

Funderade på en till sak. Att announcea min blogg. Först slog jag bort tanken snabbt. Men den lurade sig tillbaka. Får fixa den rosa layouten först. Bara det lär ta ett bra tag. Sen måste jag avvänja mig vid engelska ord som jag försvenskar på osmidiga sätt. "Announcea".. Bara sånt får ju en att börja undra.

Dessutom får jag inte använda uttryck som inte ens är försvenskade från ett annat språk. Utan från något slags retarderat uttal av ett svenskt, t o m heligt ord. Herregud var inte ens hippt från början. Att kinesa/retardera det gör det inte mer sexigt.


Hellegul

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0